Poštovné a doprava

Přepravní náklady (poštovné a doprava)

Je-li smluvní stranou, kupující, spotřebitel, hradí přepravní náklady za normálních přepravních podmínek v rámci České republiky prodávající.

Je-li smluvní stranou podnikatel a nejsou-li přepravní podmínky řešeny individuálně kupní smlouvou, platí:

  • Činí-li cena objednávky 5000,-Kč a více bez DPH hradí přepravu prodávající.
  • Pokud je cena objednaného zboží bez DPH nižší než 5000,-Kč je k ceně dodávky přiúčtovano dopravné dle platného tarifu přepravce.

Dopravní podmínky

Pokud zákazník (spotřebitel i podnikatel) vyžaduje expresní dodávku do 24, resp. 48 hodin, bude mu přiúčtována přirážka za expresní dodání dle platného ceníku přepravce. O výši této přirážky bude předem informován.

Dopravu zboží ke kupujícímu zajišťujeme podle povahy objednaného zboží prostřednictvím veřejného dopravce Radiálka Hradec Králové, s.r.o., Koutníkova 272, Hradec Králové (www.radialka.cz) nebo České pošty, s.p. (www.ceskaposta.cz). Podle podmínek objednávky (Kupní smlouvy) a s ohledem na co nejnižší přepravní náklady, využívá dodavatel přepravního tarifu s dodáním do pěti pracovních dnů.

Pokud zákazník vyžaduje dodání v termínu kratším je možné za příplatek realizovat dopravu do 24 resp. 48 hodin, pokud zákazník tento požadavek v objednávce výslovně uvede. Pokud to povaha přepravovaného zboží umožňuje je využíváno k odeslání poštovní služby "Cenný balík", "Obchodní balík" nebo "Profi balík". Kupující je povinen zboží od přepravce řádně převzít. To znamená zkontrolovat - především úplnost a neporušenost zásilky, popř. obalu zásilky.

V případě zjištění jakýchkoliv závad musí tuto skutečnost v každém případě napsat do přepravního dokladu dopravce, ať už se rozhodne zásilku převzít (např. při částečném poškození) nebo nepřebírat a vrátit ji prostřednictvím dopravce prodávajícímu. Není třeba vyčíslovat rozsah poškození. O poškození zásilky odběratel informuje souběžně i dodavatele a předá mu zápis o poškození, který provedl při přebírání zásilky s dopravcem. Prodávající zajistí bezplatně dodání náhradního nepoškozeného zboží zákazníkovi.

Nezbytnou podmínkou pro uznání reklamace poškození dodávky je provedení zápisu o poškození do přepravního listu při přebírání, resp. nepřevzetí, zboží. Pokud zákazník zásilku řádně nepřebere a poškození zjistí dodatečně nemůže být reklamce uznána. Dodávka náhradního plnění může být v takovém případě uskutečněna jen na náklady kupujícího.

Faktura a daňový doklad jsou dodávány spolu se zbožím, není-li se zákazníkem domluveno jinak.



Povinné informační oznámení podle zákona o evidenci tržeb

Povinné informační oznámení podle zákona o evidenci tržeb

"Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin."

zpět